Consumul de avocado a atins un nivel record, în perioada pandemiei de coronavirus

Consumul de avocado în Europa şi Statele Unite a a atins un nivel record, după o scurtă scădere la începutul pandemiei de coronavirus, precizează directorul Organizaţiei Mondiale de Avocado (WAO) Xavier Equihua, potrivit Bloomberg.

„Consumul a depăşit orice aşteptări. Oamenii vor să mănânce sănătos. Noul lux post pandemie va fi mâncarea sănătoasă şi starea bună de sănătate. Până şi industria modei susţine acest lucru”, a afirmat Xavier Equihua într-un interviu acordat Bloomberg.

Cererea pentru acest fruct a accelerat pe măsură ce tot mai mulţi consumatori iau masa acasă. Avocado nu mai este folosit doar pentru guacamole la petreceri, ci a început să fie utilizat la salate, burrito şi chiar şi pentru un mic dejun care a devenit un fel de clişeu printre hipsteri - pâine prăjită cu avocado. Consumul în Europa ar urma să crească cu 12% în acest an până la un nivel record de 1,48 miliarde livre (circa 671 de milioane de kilograme) iar cererea în SUA va creşte cu 7%, susţine Xavier Equihua, care citează prognozele din industrie.

„Nu doar millennialii consumă avocado. Aceştia au acum copii care la rândul lor mânâncă avocado. De asemenea, Generaţia Z vrea şi ea mâncare sănătoasă. Vom vedea o nouă creştere explozivă în următorii şase sau opt an, când Europa va ajunge din urmă America, cel mai mare consumator mondial, estimează Equihua.

Totodată, senior-analistul la Rabobank International David Magana spune că valoarea importurilor mondiale de avocado a înregistrat, în ultimul deceniu, cea mai mare creştere, printre fructele principale de consum. Cererea globală pentru Hass, cea mai populară varietate de avocado, va creşte cu 5% pe an până în anul 2025 şi va depăşi 8 miliarde de dolari la nivel global, conform prognozelor asociaţiei Hass Avocado Board.

Din fericire pentru consumatori, recoltele consistente din Mexic şi California, cei mai importanţi furnizori pe piaţa americană, au dus la scăderea preţurilor în acest an, după ce în 2019 problemele de aprovizionare au generat preţuri la un nivel record, a adăugat Magana.

Între 2010 şi 2018 producţia mondială a crescut de la 2,87 milioane tone până la 6,4 milioane tone, iar suprafaţa cultivată aproape s-a triplat, potrivit datele Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Alimentaţie şi Agricultură (FAO), care exclud Chile, un important producător.

Xavier Equihua consideră că preţurile reduse ar putea stimula şi mai mult cererea, iar în cazul pieţei americane mai există loc de creştere. În medie, un american consumă opt livre de avocado pe an (aproximativ 3,6 kilograme), comparativ cu 20 de livre în cazul unui mexican.

Una dintre principalele provocări pentru industrie rămâne ca aprovizionarea să fie în pas cu cererea, pentru a evita creşteri bruşte de preţ, cât şi adresarea problemei privind Mexic care recurge la despădurire pentru a extinde producţia de avocadă, a mai afirmat Xavier Equihua.

„Abia am început să accesăm piaţa în Europa, China, alte părţi din Asia şi Sud-Estul Asiei. India a început să exploreze consumul de avocado şi pe baza populaţiei din acele zone, expansiunea şi cererea au oportunităţi uriaşe de creştere”, precizează Steve Barnard, director general la Mission Produce Inc., cel mai mare furnizor mondial de avocado, care are propriile utilaje de ambalare cât şi culturi proprii de avocado.

Pentru a putea furniza de avocado pe întreaga perioadă a anului, această companie din California a început să investească în ţări precum Guatemala şi Peru.

„Europa oferă o oportunitate uriaşă şi acesta este unul din motivele pentru care suntem în Guatemala pentru a ne putea susţine extinderea”, a mai spus Barnard. Steve Barnard mai spune că în China şi SUA va creşte consumul de avocado.

„Consumatorii chinezi sunt foarte atraşi de beneficiile pentru sănătate ale fructului. Acum China se gândeşte să folosească avocado pentru smoothie şi ca ingredient pentru mâncarea bebeluşilor, în timp ce Statele Unite se gândesc la avocado pe pâine prăjită şi guacamole, astfel încât pe măsură ce ţările încep să aibă acces şi se familiarizează cu fructul, consumul va continua să crească”, a concluzionat Barnard.

 

 

Comentarii

There are 0 comments for this article

Adauga comentariu

Adresa de email nu va fi publicata.